Přírodní sladidla. Vhodné pro diabetiky i pro zdravější životní styl

O škodlivosti cukru už byly napsány dlouhé eseje, přesto každoročně připadá na jednoho člověka přibližně 40 kilogramů této spotřebované krystalické látky. Pokud chceme ale žít zdravým životním stylem, cukr by měl být první položka, kterou ze svého jídelníčku vyřadíte. Ovšem vyřadit cukr z jídelníčku nemusí být až tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát. Můžeme ho ale nahradit zdravějšími a hlavně přírodními alternativami.

 

  • Stévie

rostlina stévie

Stévie je jednou z nejznámějších alternativ, jak bílý cukr nahradit. Jedná se o tropickou rostlinu původem z Brazílie, která kvete drobnými bílými květy. Listy této sladké rostliny neobsahují vůbec žádné kalorie a přitom jsou mnohonásobně sladší než běžný řepný cukr. Tuto sladkou rostlinku můžete koupit ve formě prášku, tabletách, nebo kapkách. Stevia kapky mají snadné a praktické využití při vaření, pečení, snadno si s nimi osladíte čaj nebo kávu.

 

  • Kokosový cukr

Jistě vám nemusíme zdlouhavě představovat benefity kokosové vosy, mléka či samotné dužiny. Ovšem v posledních letech se stále častěji setkáváme i s kokosovým cukrem, jehož hlavním benefitem je hlavně nízký glykemický index a vysoký obsah vitamínů a minerálů prospěšných pro lidský organismus. Kokosový cukr navíc pomáhá podporovat imunitní systém a udržovat stálost vnitřního prostředí.

 

  • Ovocná sladkost datlí

sušené datle

Chcete začít žít zdravě, pak právě sušené datle budou tou správnou volbou, jak si osladit den. Datle obsahují vysoký podíl draslíku, mědi a železa, pečují o nehty a vlasy, snižují krevní tlak a zvyšují psychickou i fyzickou odolnost. Skvěle s nimi dochutíte ovesnou kaší, pudink nebo je můžete přidat do těsta. Uvidíte, že si zanedlouho jejich sladkou ovocnou chuť zamilujete.

 

  • Xylitol

Xylitol nebo-li březový cukr je stejně sladký jako běžný kuchyňský cukr, obsahuje však zanedbatelné množství kalorií.